Skapa snack bland mammabloggarna

GUM

Skapa snack bland mammabloggarna

Utmaning

Munvårdsvarumärket GUM ville lansera barntandborstarna Light up, som blinkar under tiden barnet borstar tänderna, mot en bred massa. Samtidigt fanns ett långsiktigt mål att attrahera fler följare till GUM:s nystartade instagramkontoMen hur får vi föräldrar intresserade av en så vardaglig produkt som tandborstar? 

Lösning

Vår research visade att tandborstning på barn är ett ämne som engagerar. Många föräldrar söker efter tips och råd för hur detta kan bli ett enklare, roligare inslag i vardagen. Vi initierade ett samarbete med mammainfluencern Paula Uribe för att ge hennes följare tips, inspiration och info om produktnyheterna genom ett mysigt event hemma hos Paula. Gästerna var andra mammainfluencers och på agendan stod ett tandborstdisco för barnen, produktpresentation och en glassbuffé. 

Resultat

Initiativet genererade 50 publiceringar i sociala medier med en kombinerad potentiell räckvidd över 450k. Dessutom ledde eventet till en ökning i antal följare på instagram och ett flertal förfrågningar från andra instagrammare som ville prova produkterna.  

Skrivet av Agnes Westberg
Dela artikeln
2961
2019-10-18

#generationEucerin – Lanseringsevent

2829
2019-05-22

Alla hjärtans dag – min bästa vän