KitchenAid väljer Prat PR

KitchenAid väljer Prat PR

 

KitchenAid, som skapat köksmaskiner för världens mat- och bakentusiaster i över hundra år, har valt Prat PR som byrå för den svenska marknaden. Uppdraget är bland annat att stötta med medie- och influencerrelationer, sociala medier och events.

–Teamets strategiska och kreativa höjd imponerade i pitchen. Vi behöver en byrå med koll på mat, bak och design och Prat PR är helt rätt samarbetspartner för oss, säger Anna von Sydow, Nordic Marketing Manager, KitchenAid.

Prat PR har sedan starten år 2000 specialiserat sig på områdena mat, hälsa och livsstil. På kundlistan finns utöver KitchenAid bland andra Wines of Germany, Arla Foods, Dyson, The Wineagency, NIVEA, Eucerin, God Morgon, Elvie och Søstrene Grene.

–Vi är otroligt glada och stolta över förtroendet att få arbeta med ett så spännande och välkänt varumärke som KitchenAid. Vi ser fram emot att tillsammans stärka KitchenAids position och synlighet på den svenska marknaden, säger Sara Emanuelsson, kundansvarig, Prat PR.

KitchenAid firade sitt 100-årsjubileum 2019 och är en del av Whirlpool Corporation. Sedan introduktionen av den första Stand Mixern 1919 har KitchenAid byggt sitt arv på den ikoniska köksmaskinen för att skapa en komplett produktlinje med allt från blenders till kaffemaskiner med hög kvalitet och professionell prestanda.

https://www.kitchenaid.se/

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7135
2024-06-12

Praktikant-Mariann: Ingen dag är den andra lik när du har praktik på Prat PR

5972
2024-05-14

Prat PR söker PR-konsult med projektledar- egenskaper

3892
2024-03-13

Så väljer du rätt influencer att samarbeta med