KitchenAid väljer Prat PR

KitchenAid väljer Prat PR

 

KitchenAid, som skapat köksmaskiner för världens mat- och bakentusiaster i över hundra år, har valt Prat PR som byrå för den svenska marknaden. Uppdraget är bland annat att stötta med medie- och influencerrelationer, sociala medier och events.

–Teamets strategiska och kreativa höjd imponerade i pitchen. Vi behöver en byrå med koll på mat, bak och design och Prat PR är helt rätt samarbetspartner för oss, säger Anna von Sydow, Nordic Marketing Manager, KitchenAid.

Prat PR har sedan starten år 2000 specialiserat sig på områdena mat, hälsa och livsstil. På kundlistan finns utöver KitchenAid bland andra Wines of Germany, Arla Foods, Dyson, The Wineagency, NIVEA, Eucerin, God Morgon, Elvie och Søstrene Grene.

–Vi är otroligt glada och stolta över förtroendet att få arbeta med ett så spännande och välkänt varumärke som KitchenAid. Vi ser fram emot att tillsammans stärka KitchenAids position och synlighet på den svenska marknaden, säger Sara Emanuelsson, kundansvarig, Prat PR.

KitchenAid firade sitt 100-årsjubileum 2019 och är en del av Whirlpool Corporation. Sedan introduktionen av den första Stand Mixern 1919 har KitchenAid byggt sitt arv på den ikoniska köksmaskinen för att skapa en komplett produktlinje med allt från blenders till kaffemaskiner med hög kvalitet och professionell prestanda.

https://www.kitchenaid.se/

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7508
2025-01-27

Praktikant-Mathilda: Så tacksam för allt jag har fått lära mig under min praktik!

7505
2025-01-22

Praktikant-Alice: Jag har fått prova på allt mellan himmel och jord!

7723
2024-12-16

Så blir trenderna för 2025 enligt Ungdomsbarometern