GUM SOFT PICKS PRO – Helt ärligt – gör DU rent mellan tänderna?

GUM SOFT PICKS PRO - Helt ärligt - gör DU rent mellan tänderna?

Helt ärligt – gör DU rent mellan tänderna? Filmproduktion på stan med GUM

Tänk dig en känd skådespelare som kommer fram till dig med en meter lång mellanrumssticka och informerar dig om vikten av mellanrumsrengöring. Det blev verklighet för flera personer som var modiga nog att ställa upp i vår film. I vår mission att göra munhälsa trendigt med GUM som avsändare producerade vi en film som på ett lättsamt sätt uppmärksammar ett relativt svårt ämne - vikten av att göra rent mellan tänderna. För att sprida medvetenheten om hur man skapar optimal munhälsa och vikten av att göra rent mellan tänderna lät vi Claudia Galli Concha ta pulsen på folk på stan för att fråga hur de egentligen rengör mellan tänderna.

Bakgrund

Genom att göra rent mellan tänderna tar man bort upp till 25 procent mer plack jämfört med enbart tandborstning. Ändå är det få som känner till vikten av mellanrumsrengöring och alldeles för många som hoppar över rengöring mellan tänderna överhuvudtaget. GUM® ville ta reda på hur det ligger till och uppmärksamma vikten av en komplett munvårdsrutin. 

Utförande

Kampanjen frontades av den folkkära skådespelaren och influencern Claudia Galli Concha som även är ambassadör för GUM. I samband med lanseringen av den nya mellanrumsborsten GUM® SOFT-PICKS® PRO, gav vi oss ut på stan tillsammans med Claudia för att ta reda på om svenskarna rengör mellan tänderna. Resultatet blev en informativ kampanjfilm som spreds organiskt via sociala medier. För att optimera innehållet tog vi ut olika versioner anpassade efter plattform. Till exempel TikTok, Instagram Reels och Instagram Story. 

Resultat

Att öka medvetenheten kring munhälsa och mellanrumsrengöring är ett pågående arbete och kampanjvideon har hittills resulterat i en räckvidd på över 170 000 visningar på Meta, TikTok och YouTube.

Tjänster

  • Koncept
  • Influencer marketing
  • Filmproduktion
  • Produktion SoMe
  • Produktlansering

Kampanjen i siffror

300 000 visningar:

  • YouTube
  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok

Influencer Marketing och strategiskt SoMe-arbete har bidragit till att varumärkeskännedomen för GUM Sverige har ökat de senaste åren och nu ligger högst jämfört med andra europeiska länder.

Fler case

7700
2024-12-16

Glow från utsidan och in – med NIVEA, Filippa Toremo & Margareta Grääs

7645
2024-11-22

En mors dagshyllning från Elvie

7457
2024-08-21

Min Bregott-bytta