Skinterviews en varumärkeskampanj med konsumenter

Eucerin

Producera varumärkeskampanj med konsumenter 

 

UPPDRAG
”Nu letar vi efter dig som kommit tillrätta med dina hudproblem med hjälp av våra produkter. Dela med dig av din berättelse och inspirera andra till att må bättre i sin hud!” 

Så lät det i en av annonserna vi skapade för sociala medier när vi fick i uppdrag att projektleda inspelningen av ”Skinterviews” - en varumärkesbyggande kampanj för hudvårdsvarumärket Eucerin där vi lyfte konsumenters äkta upplevelser av Eucerins produkter i videoformat.

GENOMFÖRANDE
Utmaningen var att hitta konsumenter som hade en autentisk upplevelse att dela med sig av och som samtidigt gjorde sig bra framför kameran. För att hitta konsumenter skapade vi annonser för sociala medier, ett nyhetsbrev och en kampanjsajt där man kunde ansöka om att bli ansiktet utåt för kampanjen. Gensvaret blev mycket större än vad vi hade kunnat föreställa oss och vi tog produktionsbyrån Armstrong till hjälp för att provfilma och därefter spela in finalfilmer med tre konsumenter under en heldag i studio.

RESULTAT
Projektet resulterade i tre varumärkesbyggande Skinterviews med tre olika konsumenter som modigt delade med sig av sina berättelser på ett emotionellt och äkta sätt. Filmerna rullar löpande som annonser i sociala medier under 2022. Efter ett lyckat resultat kommer kampanjen att genomföras igen under året, där vi på ett liknande sätt kommer rekrytera konsumenter för att lyfta andra typer av hudproblem.

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7234
2024-03-08

A fairytale world of skincare

7173
2024-02-16

Skin confidence i 360 för Eucerin

5327
2023-09-22

NIVEA ft Molly Sandén