Kryssningsrederiet MSC Cruises väljer Prat PR

Kryssningsrederiet MSC Cruises väljer Prat  

 

MSC Cruises som är världens tredje största kryssningsrederi, har valt Prat PR som skandinavisk PR-byrå efter en pitchprocess. Uppdraget innefattar att bygga och stärka MSC Cruises varumärke och erbjudande genom PR och medierelationer. Prat PR ska bidra till ökad efterfrågan för kryssningsresor i bland annat Medelhavet, norra Europa och Karibien.

På bilden (från vänster): Claes Tamm, VD MSC Cruises. Emelie Conrad, juniorkonsult Prat PR. Adam Aletto, Marknadschef MSC Cruises. Petra Kalla Whitehead, Kundansvarig Strateg Prat PR. Gabriella FInnborg, VD Prat PR.

– Vi behöver en byråpartner som blir vår förlängda arm mot media och som har ett betydande nätverk och etablerade mediekontakter i Skandinavien. Prat PR imponerade i pitchprocessen med väl underbyggda insikter, utarbetad mediestrategi och framförallt ett resultatdrivet tänk, säger Claes Tamm, VD MSC Cruises Skandinavien.

Prat PR kommer att hantera all PR och extern reaktiv och proaktiv kommunikation i Sverige och Norge med målsättning att bygga och stärka MSC Cruises varumärke genom ökad närvaro i media. Kommunikationen ska bidra till att bland annat krossa myter om kryssningar som dyra och tråkiga. Genom PR vill MSC Cruises förmedla att kryssningar är prisvärda semestrar för alla åldrar med flertalet destinationer och upplevelser under en resa.

– MSC Cruises är en drömkund för oss, ett familjeföretag med lång historia och fantastiska kryssningar och fartygsflotta. För oss känns det extra bra då MSC är det rederiet som dessutom driver förändringen mot en hållbarare kryssningsindustri. Vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete, säger Petra Kalla Whitehead, kundansvarig PR-strateg Prat PR.

MSC Cruises är världens tredje största kryssningsrederi och ledande i Europa, Sydamerika, Gulfregionen och södra Afrika, med större marknadsandelar och kapacitet än någon annan aktör. MSC Cruises är också det snabbast växande globala kryssningsvarumärket med en stark närvaro i Karibien, Nordamerika och Asien. MSC Cruises har åtagit sig att vara ett varumärke med netto noll växthusgasutsläpp till år 2050. Utsläppsintensiteten för MSC Cruises fartygsverksamhet har minskat med 33,5 procent sedan 2008, och de är övertygade om att nå 40 procent till 2030.

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
3892
2024-03-13

Så väljer du rätt influencer att samarbeta med

7200
2024-02-28

Picky Living väljer Prat PR

7152
2024-02-15

Skapa nyhetsbrev som engagerar!