Lanseringsevent för God Morgon® Delight

God Morgon®

Lanseringsevent för Delight

 

God Morgon lanserar två juicer, Tropical Delight och Strawberry Delight

Uppdrag

I samband med lanseringen av de två produktnyheterna Tropical Delight och Strawberry Delight från God Morgon® fick Prat PR i uppdrag att skapa en medvetenhet både i press och i sociala medier.

 

Genomförande

För att maximera lanseringen av de nya Benefit-produkterna, och skapa medvetenhet i vår målgrupp och i media valde vi att ha en tvådelad strategi. Där den ena delen fokuserade på ett rationellt budskap, och den andra på ett emotionellt.

För de rationella budskapen valde vi att fokusera på hälsofördelarna med juicernas bas av kokosvatten. Kokosvatten är trendigt och förknippas ofta med hälsa, vilket visas i resultatet från vår traditionella mediebearbetning.

När det kommer till emotionella budskap och värderingar handlar det allt som oftast om relationsbyggande aktiviteter. Med ett influencer-event gav vi influencers möjligheten att lära känna varumärket och de två nya juicerna. Vi genomförde även ett kreativt influencer-kit som är ett ännu ett bra exempel på att God Morgon® bygger relationer, genom ett kreativt kit fyllt med glädje och mervärde genom en märkesbadrock och tofflor gav vi influencers en möjlighet att lära känna varumärket.

 

Resultat

Pressbearbetningen resulterade i bred synlighet i relevant bransch- och konsumentmedia, där 30st journalister bad om att få testa produkten, och med 34 st klipp och en räckvidd på  2 170 600.

För lanseringen samarbetade vi med influencern Andrea Hedenstedt och influencerna Foodgeekz och med dem fick vi bra organisk spridning, förmodligen tack vare att de arrangerades tävlingar som engagerade deras följare. Vi samarbetade även med 28 st micro-influencers som resulterade i bra UCG-material för God Morgon® och att vi överträffade våra KPI:er. Vi gjorde även ett kreativt influencer-utskick med en tropisk och härlig morgonkänsla, där vi fick fin respons och överträffade vårt KPI. 

Tillsammans med Foodgeekz arrangerade vi ett event på Gamla Orangeriet, eventet hade 15 deltagare, varefter alla profiler publicerade innehåll från evenemanget, och med en fantastisk räckvidd på 1 012 967 fördubblade vi KPI:erna.

Tack vare det fina engagemanget fick kampanjen i sin helhet en total räckvidd på 3 724 822. Ett fantastiskt resultat!

 

7457
2024-08-21

Min Bregott-bytta

7234
2024-03-08

A fairytale world of skincare

7173
2024-02-16

Skin confidence i 360 för Eucerin