Årets kampanj i Influens Awards

Prat PR och NIVEA kammar hem vinsten för Årets kampanj i Influens Awards


I den första upplagan av tävlingen Influens Awards som arrangerades den 20 september tog Prat PR och NIVEA hem segern i kategorin Årets kampanj med sitt bidrag NIVEA ft. Molly Sandén ”För alla livets sidor”. Syftet med kampanjen var att med en stark profil förstärka varumärkets relation till den yngre målgruppen.

 

Den svenska influencer marketing-branschen har fått en egen tävling där viktiga insatser som har gjort skillnad och utvecklat branschen uppmärksammas. Branschtidningen Influens.se står bakom tävlingen som går under namnet Influens Awards. Igår presenterades vinnarna på branscheventet Influencer Marketing Summit där Prat PR och NIVEA stod som vinnare i kategorin Årets Kampanj med NIVEA ft. Molly Sandén ”För alla livets sidor”.

Årets kampanj är en utmärkelse som belönar kommunikationsarbete där Influencer Marketing har haft en central roll och där kampanjen har nått målgruppen på ett effektivt sätt och överträffat mål och förväntningar.

Syftet med kampanjen ”För alla livets sidor” var att förstärka varumärkets relation till den yngre målgruppen samt att få ett ökat intresse för NIVEA och de produkter som lyftes under kampanjperioden. Kampanjmaterialet togs ut i digitala kanaler och sociala medier, i butik samt lyftes i Molly Sandéns egna sociala kanaler. Kampanjen fick även stor uppmärksamhet i förtjänta kanaler.

 

Motiveringen till vinsten:
Den här kampanjen visar hur man skapar relevans i olika målgrupper. Kampanjen lyfter fram en profil som har en jordnära, ärlig och mänsklig röst i dagens samhälle. Tillsammans fick företaget och profilen ut ett viktigt budskap som påverkade och uppskattades av många. Resultatet på den här kreativa kampanjen var över förväntan.

– Vi är väldigt stolta över att ha vunnit i kategorin Årets kampanj. Samarbetet med Molly Sandén är ett resultat av ett gediget strategi- och insiktsarbete med ett otroligt lyckat resultat som följd. Detta är ett betyg på att Influencer Marketing gör stor skillnad säger Josefin Ersson, projektledare på Prat PR.

– Molly är en otroligt stark profil som våra konsumenter, inte minst i de yngre målgrupperna, uppskattar och kan relatera till. Att samarbeta med Molly var helt rätt väg att gå och kampanjen har gett strålande resultat, säger Elin Pudelski, Brand Manager på NIVEA Sverige.

 


 

Idé och koncept: Prat PR
Kundansvarig: Daniel Larsson
Projektledare: Josefin Ersson
PR: Emma Gustafsson

NIVEA
Brand Manager: Elin Pudelski
Marketing Manager: Josefine Lundh Wästergård

Produktionsbolag: ABLE Film
Exekutiv producent: Katarina Wildhuss
Regissör och stillbildsfotograf: Marcus Rönne
Producent: Vilma Josephson
DoP: Joakim Wijk
B-foto: Ulf Leide
Hår och makeup: Jasmine Lundmark
Stylist: Natalie Olenheim
Musik: Emil Gustafsson

För mer information vänligen kontakta:
Daniel Larsson, kundansvarig, Prat PR
E-post: daniel.larsson@prat.se
Tfn: 070 475 52 20

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
3892
2024-03-13

Så väljer du rätt influencer att samarbeta med

7200
2024-02-28

Picky Living väljer Prat PR

7152
2024-02-15

Skapa nyhetsbrev som engagerar!