Beiersdorf väljer Prat PR
Beiersdorf väljer Prat PR
Hudvårdsföretaget Beiersdorf, med världsledande varumärken som NIVEA, Eucerin och Hansaplast i portföljen, förlänger sitt samarbete med Prat PR efter en upphandling. Uppdraget innefattar bland annat strategi, medierelationer, events och influencer marketing på den svenska marknaden.
– Vi behöver en byråpartner som kan hudvård och vet hur vi ska kommunicera för att nå ut till våra målgrupper. Prat PR imponerade i pitchprocessen med branschkunskap, väl underbyggda insikter, kreativa koncept och ett resultatdrivet tänk, säger Amy Chapman, Country Manager, Nordics, Beiersdorf.
Samarbetet med Beiersdorf innefattar bland annat kommunikationskoncept, medie- och influencerrelationer, influencer marketing, sociala medier, produktion och events. Prat PR har varit strategisk kommunikationspartner till Beiersdorf under en längre tid och byrån har bland annat utvecklat kommunikationskoncept och drivit influencerkampanjer. Konceptet För alla livets sidor, frontat av Molly Sandén för NIVEA, vann Årets Kampanj på Influens Awards 2022. För Eucerin har varumärkeskampanjen Skinterviews, med fokus på konsumenters äkta upplevelser av produkter, varit en viktig satsning de senaste åren.
– Beiersdorfs varumärken har en fantastisk historia och produkter med ikonstatus, så det här är ett drömuppdrag. Vi har ett starkt samarbete och ett mycket engagerat team, så det känns väldigt roligt att få fortsatt förtroende, säger Sara Emanuelsson, kundansvarig och vice vd Prat PR.
Beiersdorf grundades 1882 och står bakom innovativa och högkvalitativa hudvårdsprodukter som NIVEA, Eucerin, Hansaplast, Labello med flera. Det Hamburg-baserade företaget uppnådde en försäljning på €7,627 miljoner under räkenskapsåret 2021.
För mer information:
Petra Kalla Whitehead, Prat PR, +46734407831
E-mail: petra.whitehead@prat.se