Influencer marketing

 

Med ett brett kontaktnät och många relationer hittar vi er perfekta matchning

Att bearbeta influencers är idag lika vanligt som att bearbeta journalister. Mellan 2016 och 2021 växte Influencer Marketing med 300% i Sverige. Många konsumenter litar på rekommendationer från de influencers de följer, vilket gör att influencers blir som en bro mellan varumärken och konsumenterna. Vissa influencers har fler unika besökare än de största dagstidningarna och de kan skapa stor trovärdighet och uppmärksamhet kring en produkt, en tjänst eller ett varumärke.

Att arbeta med Influencer Marketing skapar möjligheter. Influencers idag har flera olika roller, och verkar som opinionsbildare, talespersoner och ambassadörer för en viss typ av fråga, produkt eller tjänst. Influencers är väldigt kreativa, kan sin målgrupp och är kunniga på att skapa eget innehåll som skapar engagemang.

Många influencers är vana vid att PR-konsulter och företag kontaktar dem för att testa en produkt eller för att inleda ett samarbete. Men det blir allt vanligare att influencers är väldigt selektiva kring vilka företag de inleder ett samarbete med. Därför är det viktigt att hela tiden vara uppdaterad och påläst, något som vårt team av specialister är just specialister på.

Detta kan vi hjälpa er med

  • Kommunikationsstrategi
  • SOME-strategi
  • Kreativ idégenerering
  • Budskapsplattform
  • Medieträning
  • PR
  • Innehållsproduktion
  • Filmproduktion

Utvalda case inom Influencer Marketing

Arla – Lev i muet

Arla

En svettig start på dagen med Klubb KESO®

Arla KESO® Cottage Cheese
God Morgon lanserar två juicer, Tropical Delight och Strawberry Delight

Lanseringsevent för God Morgon® Delight

God Morgon@ – Delight lansering

Möt några av våra specialister