En svettig start på dagen med Klubb KESO®

En svettig start på dagen med Klubb KESO®

Arla önskade att under vintern 2022 uppmärksamma sina nyaste produkter i sortimentet från KESO®, mellanmålen Frukt & bär, bland den yngre målgruppen och framhäva produkternas fördelar både vad gäller smak och hälsa. Som lösning presenterade Prat PR konceptet Klubb KESO® - en eventserie där vi krokar arm med inspirerande influencers inom träning och hälsa och bjuder gäster på en riktig svettfest! Vårt första Klubb KESO® event nådde över en miljon svenskar.

Tjänster

  • Konceptutveckling
  • Influencer marketing
  • Eventplanering
  • AD – idé och design merch
  • Sampling av produkter

Kampanjen i siffror

  • 1 166 321 svenskar nåddes i sociala medier
  • 17 publiceringar i sociala medier
  • 450 st KESO® Frukt & bär åts i samband med träningspass på Fightbox Stureplan & Slussen i Stockholm
  • 264 burpees genomfördes på träningsevent
  • 168 marklyft lyftes

Bakgrund

Arla önskade att under vintern 2022 uppmärksamma nyheterna KESO® Frukt & bär i smakerna Äpple & kanel samt Jordgubb, genom en aktivitet för att nå sin målgrupp och påminna konsumenter om fördelarna med produkterna både vad gäller smak och hälsa – för att öka försäljningen av KESO® Frukt & bär.

Utförande

För att hjälpa KESO® att nå fler unga personer som värnar om hälsosamma vanor föreslog Prat PR att ingå samarbete med träningsprofilen Andrea Hedenstedt. Inom ramen för samarbetet tog Andrea fram recept och härliga mellanmål man kan göra med KESO® Frukt & Bär som hon delade på sin Instagram @andreaviktoria. Andrea planerade och genomförde också ett träningspass dit hon bjöd in tio gäster som var taggade på en svettig start på dagen! Efter passet avnjöt de en härlig frukostbuffé med KESO® Frukt & Bär i fokus.
 
För att ytterligare uppmärksamma KESO® Frukt & Bär som ett hälsosamt mellanmål och göra det möjligt för fler att testa produkten genomförde vi sampling av 450 produkter på gymmen Fightbox Stureplan och Slussen i Stockholm, något som uppskattades mycket av deras medlemmar.

Resultat

Mer än en miljon personer har nåtts av kampanjens budskap och aktiviteterna har inspirerat fler till att testa produkterna KESO® Frukt & bär. Kampanjen har genererat stort engagemang och organisk spridning bland målgruppen. Gästerna har återkopplat att de tyckte det var ett väldigt kul träningskoncept – och flera profiler har publicerat bilder på när de tränar i sina KESO® brandade träningskläder!

Fler case

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7234
2024-03-08

A fairytale world of skincare

7173
2024-02-16

Skin confidence i 360 för Eucerin

5327
2023-09-22

NIVEA ft Molly Sandén