Lanseringsevent för Dofilus

Arla

Lanseringsevent för Dofilus

 

Uppdrag

I samband med lanseringen av Arla Dofilus fick vi i uppdrag att skapa medial uppmärksamhet kring produkterna hos en yngre, hälsomedveten målgrupp, genom att öka kunskapen om deras innehåll och fördelar.

 

Genomförande

Vi tog fram en pressrelease och bearbetade den till relevanta journalister och redaktioner. För att bredda räckvidden och öka kunskapen kring produkterna anordnade vi också ett influencerevent tillsammans med Food Pharmacy där utvalda influencer-gäster blev bjudna till Rosendals Trädgård. Där föreläste Food Pharmacy-duon Lina och Mia om maghälsa och vikten av att ta hand om ”magens egna trädgård”. Detta uppmuntrade profilerna till att smaka de nya produkterna på ett trevligt och inbjudande sätt, samtidigt som de lärde sig mer om hur man kan ta hand om magens trädgård, och dela vidare sina upplevelser och nya kunskap på sina kanaler. Som en extra push tog vi också fram ett hälsningskort och skickade ut bilder och produkter till gästerna efter eventet. Tillsammans med Food Pharmacy tog vi också fram en nativeartikel på deras sajt foodpharmacy.se för att sprida kunskapen om Dofilus fördelar ytterligare.

 

Resultat

Pressbearbetningen resulterade i bred synlighet i relevant bransch- och konsumentmedia med 30 st klipp och en räckvidd på 2 241 270. Eventet genererade också mycket fina resultat där 100% av gästerna delade med sig av eventet på sina sociala medie-kanaler vilket resulterade i en räckvidd på 1 365 821. Med nativeartikelns höga engagemang och en räckvidd på 48 000 har hela kampanjen totalt uppnått 3 655 091 antal exponeringar.

 

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7234
2024-03-08

A fairytale world of skincare

7173
2024-02-16

Skin confidence i 360 för Eucerin

5327
2023-09-22

NIVEA ft Molly Sandén