Månadens Pratare – Katarina Curran
Månadens Pratare Katarina Curran
Katarina är en av Prat PRs kundansvariga projektledare. Hon arbetar med flera kunder inom mat & dryck, livsstil samt inredning & design. Katarina har en examen inom medie- och kommunikationsvetenskap från Göteborgs universitet och flera års erfarenhet som PR-konsult. Katarina brinner för effektiv kommunikation och att bygga långsiktiga relationer. Hon är nyfiken av sig, vill ständigt lära sig nytt och upptäcka nya platser.
Vad gör du på Prat PR?
Jag jobbar som Kundansvarig projektledare med flera av våra härliga kunder inom mat, dryck och tech – bland annat Arla, vinimportörerna Iconic Wines och The Wine Team och Dyson.
Ditt bästa PR-tips?
Tänk med ett ”utifrån och in”- perspektiv när du vill kommunicera ditt företags nyheter/lanseringar etc. Vad är det i er nyhet som kan intressera er målgrupp och andra intressenter? Vad är nyhetsvärdet? Lyft alltid blicken och försök se det ur mottagarnas perspektiv, hitta relevanta vinklar utifrån målgrupp, då ökar chanserna att skapa kraftfull kommunikation!
Din PR-spaning 2022?
Jag tror att konsumenter under 2022 kommer att kräva mer transparens och genuinitet från företag och varumärken. Efter en tid av pandemi och omskakande världsläge tror jag många har omvärderat vad de tycker är viktigt, vad de värderar och vad som fångar deras intresse i ett oändligt flöde av kommunikation, information och reklam. Vi har sett flera exempel inom exempelvis fem- och greenwashing senaste tiden. Jag tror att fler områden, fler branscher och fler företag kommer att granskas allt hårdare – allt från influencersamarbeten till välgörenhetsinsatser och liknande.
Läs mer från Prat.se