Min Bregott-bytta

Min Bregott-bytta

Min Bregott-bytta

För att uppmärksamma lanseringen av nya förpackningsstorlekar under våren 2024 önskade Bregott nå ut med information brett till konsumenter på ett kreativt sätt som skulle skapa positiv association till varumärket. Svaret blev en SoMe-fokuserad aktivitet som nådde miljontals svenskar via välkända tv-profiler, artister, sportstjärnor, och influencers.

Tjänster

  • Influencer marketing
  • PR
  • Medierelationer, mediebearbetning

Resultat

Vi skapade en riktig snackis och under ett par veckor blev det en Bregott-takeover på sociala medier! 

  • 78 personliga Bregott-byttor skickades till svenska kändisar
  • 49 profiler publicerade sin personliga Bregott-bytta på sina sociala kanaler (obetald synlighet)
  • 55 Instagram Stories
  • 3 Instagram Reels/Poster
  • Reach - över 7 miljoner svenskar nåddes!
  • 104 publiceringar i traditionella medier
  • 1 betalt samarbete: 1 Instagram Reel, över 121 000 i potentiell räckvidd, över 2 % engagemangsgrad.

Bakgrund

Under våren 2024 uppdaterade Bregott sina förpackningsstorlekar, för första gången sedan lanseringen 1969. Tre nya storlekar lanserades för att möta hushållens skiftande behov – 250, 500 respektive 750 gram. Två av tre hushåll köper Bregott någon gång per år och bland konsumenterna finns en mängd olika behov, från singelhushåll till stora familjer. De nya förpackningarna togs fram för att erbjuda ett så relevant sortiment som möjligt för alla smaker och plånböcker. Bregott bad Prat PR om ett kreativt uttag att kommunicera kring de nya förpackningsstorlekarna och nå så många svenskar och konsumenter som möjligt, vid sidan av traditionell mediebearbetning och hantering. 

Utförande

Då förpackningarna var framtagna för att bättre möta deras personliga behov så landade vi i insikten att göra förpackningarna just så personliga som möjligt. Dessutom älskar kändisar att se sina egna ansikten på olika produkter.

”Med nya, anpassade förpackningsstorlekar för att passa dig och ditt hushåll, kommer nu din personliga Bregott-bytta.”

Vi tog fram personliga Bregott-byttor där vi på locken bytte ut den traditionella Bregott-kon och texten ”Naturen är god” till illustrationer av olika svenska kända profiler och deras namn. Bregott-byttorna valdes ut efter storlek beroende på vilken profil – singelhushåll, ett par/duo, en större familj/grupp och skickades sedan hem som ett PR-utskick till nästan 80 stycken välkända svenska profiler - tv, musik, humor, sociala medie-profiler, poddare, författare, konstnärer, m.m.

"Det har varit väldigt kul att jobba med er på denna kampanj och resultaten är ju fantastiska. Satt på en lunch förra veckan med några vänners vänner som började prata om kampanjen utan att de visste vad jag jobbade med. Väldigt kul att höra att kampanjen fortfarande pratas om!" - Anna Bramert, Brand Manager Bregott

Fler case

7234
2024-03-08

A fairytale world of skincare

7173
2024-02-16

Skin confidence i 360 för Eucerin

5327
2023-09-22

NIVEA ft Molly Sandén