Porter Novelli och Prat PR tog hem NIVEAs PR-konto

Hudvårdsföretaget Beiersdorf, med globala varumärken som NIVEA and NIVEA Men, ger ansvaret för sin nordiska PR till Porter Novelli.

Det globala PR-nätverket Porter Novelli, har valts ut i en tre månader lång pitchprocess. Totalt blir Porter Novellis byråer ansvarig för Beiersdorfs PR-insatser i sju länder: Sverige, Storbritannien, Nederländerna, Danmark, Norge, Finland och Irland. I Sverige kommer Prat PR, som sedan 2007 är Porter Novelli-byrå i Sverige, att ansvara för PR-arbetet för varumärkena NIVEA och NIVEA Men.

Camilla Kumar, Nordic Media & PR Manager för NIVEA och NIVEA Men, säger:– Efter en omfattande intern omstrukturering letade vi efter en PR-partner som kunde hjälpa oss att lyfta vår kommunikation, och Porter Novelli-teamet imponerade oss med sin kreativitet, passion och djupa insikt. De har arbetat med flera av världens största konsumentvarumärken och har en stor förståelse för vår bransch.– Nu när Porter Novelli är en del av vårt kommunikationspartnerteam – som även omfattar Draft FCB, MEC och vår nya digitala byrå AKQA – välkomnar vi dem att utveckla förstklassiga nordiska PR-kampanjer för NIVEA och NIVEA Men.– Livsstil och hälsa är ett viktigt affärsområde för oss. Med Beiersdorf och Nivea som ny kund befäster vi vår position som en av de ledande PR-byråerna inom området, säger Gabriella Finnborg, ägare och VD för Prat PR Porter NovelliSamarbetet mellan Beiersdorf och Prat PR inleddes vid årsskiftet. Kundansvarig för Beiersdorf på Prat PR är Livia Podestá med en bred kundportfolio inom livsstil och hälsa.

– Jag har växt upp med NIVEAs produkter och är stolt över att få vara med och lansera deras nyheter under det kommande året. Tack vare vårt starka internationella nätverk inom Porter Novelli kommer vi att kunna stötta Beiersdorf med högkvalitativa kommunikationstjänster, säger Livia Podestá.

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7508
2025-01-27

Praktikant-Mathilda: Så tacksam för allt jag har fått lära mig under min praktik!

7505
2025-01-22

Praktikant-Alice: Jag har fått prova på allt mellan himmel och jord!

7723
2024-12-16

Så blir trenderna för 2025 enligt Ungdomsbarometern