Prat PR finalist på Stora PR-Priset med Durex kondomtestarkampanj

Prat PR Porter Novelli tävlade för första året i Stora PR-Priset med en rolig kampanj för Durex: ”Bli Durex kondomtestare!”. Kampanjen blev nominerad till finalen tillsammans med fyra andra bidrag, och Prat PR var så klart på plats igår kväll för att heja på mig!

Det var en tuff tävling mellan jättebra kampanjer från olika branscher, som på olika sätt nådde fram till målgruppen, skapade en förändring och genererade utmärkta resultat.

Juryns motivering för Durex kondomtestarkampanj var: ”Baserat på gedigen målgruppsanalys användes ett lätt anslag och humor i en svårkommunicerad och känslig fråga. Drömsommarjobbet som Durex testpilot skapade stort genomslag för kondomanvändning i allmänhet och Durex varumärke i synnerhet med associerad försäljningsökning.”

Vi är jättestolta över utmärkelsen, särskilt med tanke på att det var första gången vi tävlade. Nu håller vi tummarna för den internationella PR-tävlingen Sabre Awards, där Durex-kampanjen är nominerad till guldpriset i kategorin Marketing To Youth!

Här kan du läsa mer om Durex kondomtestarkampanj.

4067
2024-09-10

Ungdomsbarometerns undersökning om Generation Alpha

7488
2024-09-10

Säg hej till vårt senaste tillskott på Prat PR – Stefan Rydheim!

3352
2024-08-29

7 tips för en slagkraftig debattartikel