Prat PR och Durex guldprisat på Sabre Awards

Igår kväll hölls galaceremonin för prestigefulla Sabre Awards i Bryssel. Prat PR Porter Novelli vann guld i kategorin Marketing to Youth med kampanjen ”Bli Durex kondomtestare!” för Durex.

Prat PR Porter Novelli tävlade i år för första gången i Sabre Awards. Ett av två nominerade bidrag från byrån var kampanjen: ”Bli Durex kondomtestare!”, som i natt belönades med guld.

Kampanjen, som genomfördes sommaren 2011, gick ut på att uppmana unga svenskar att använda Durex kondomer. Genom att använda en lättsammare humoristisk ton i kommunikationen och ett innehåll som intresserade ungdomar i webb och sociala medier, lyckades kampanjen nå målgruppen på ett effektivt sätt.

– Vi är jättestolta över utmärkelsen, särskilt med tanke på att det var första gången vi tävlade. Det är jättekul att vår kampanj blev belönad, framförallt med en så viktig fråga som kondomanvändning, säger Livia Podestá, projektledare för kampanjen hos Prat PR.

Kampanjen ”Bli Durex kondomtestare!” fick även hedersomnämnande i Stora PR-priset som avgjordes i mars.

Prat PR Porter Novelli blev nominerade till ytterligare ett guld i kategorin Consumer Electronics för den nordiska lanseringen av NESCAFÉ Dolce Gusto.

Det globala PR-nätverket Porter Novelli hade totalt 15 guldnominerade bidrag i Sabre Awards i EMEA-regionen, varav Prat PR Porter Novelli i Sverige stod för två.

För mer information om kampanjen, kontakta:

Prat PR, Livia Podestá, E: livia.podesta@prat.se, M:0734 35 27 07

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7135
2024-06-12

Praktikant-Mariann: Ingen dag är den andra lik när du har praktik på Prat PR

5972
2024-05-14

Prat PR söker PR-konsult med projektledar- egenskaper

3892
2024-03-13

Så väljer du rätt influencer att samarbeta med