Prat PR välkomnar Lily Bollinger Award tillbaka

Prat PR välkomnar Lily Bollinger Award tillbaka

 

Precis som Prat PR har Lily Bollinger Award funnits i mer än tjugo år. Tävlingen instiftades av Bollinger och Arvid Nordquist år 2002 i syfte att uppmärksamma kvinnliga sommelierer i branschen. Förra året var det 20-årsjubileum, något som som kommer fortsätta att uppmärksammas under 2023 i kommunikationen med hjälp av Prat PR.

Tävlingen Lily Bollinger Award har funnits i över tjugo år och fortsätter hela tiden att utvecklas och engagera unga kvinnor. Med tävlingen vill Bollinger Arvid Nordquist inspirera kvinnligt tävlande inom sommelieryrket samt att öka intresset bland kvinnor för yrket. Målet är att locka kvinnor att våga delta i den prestigefyllda tävlingen och att tävlingen får ökat utrymme i media för att inspirera fler att delta.

Prat PR har varit ansvarig för PR och kommunikationen av tävlingen tidigare och har nu fått uppdraget att än en gång bidra med sina erfarenheter inom både medierelationer, kommunikation och vinvärlden. Prat PR har det senaste året expanderat sin vinerbjudande genom flera nya kunder och med två sommelierer inhouse.

– Vi är tacksamma för att återigen få förtroende att uppmärksamma Lily Bollinger Award. Det är roligt att jobba med en tävling som uppmärksammar kvinnliga sommelierer. Vi arbetar med flera vin-kunder och tycker själva att det är viktigt att lyfta fram kvinnor i branschen och tillsammans med Arvid Nordquist ta den här tävlingen till ytterligare en nivå, säger Gabriella Finnborg, Vd Prat PR.

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
3892
2024-03-13

Så väljer du rätt influencer att samarbeta med

7200
2024-02-28

Picky Living väljer Prat PR

7152
2024-02-15

Skapa nyhetsbrev som engagerar!