Pratstund: Den digitala backlashen – det är dags att ta ansvar

Det ställs allt högre krav på att varumärken tar digitalt ansvar. Det som görs digitalt får konsekvenser IRL, de två världarna går inte längre att hålla åtskilda. Alla marknadsförare och kommunikatörer behöver förstå konsekvenserna och agera därefter.

Jättar som Facebook och Google har på senare tid börjat avkrävas ansvar för hur de påverkar våra samhällen och vår hälsa. Jakten på klick, delningar och engagemang har en baksida. Därför bjuder vi in till en spaning kring digitalt ansvarstagande och hur företag och organisationer kommer behöva anpassa sig och ta ansvar.

Datum: Torsdagen den 12 april

Tid: 08.00-09.00. Frukost serveras från kl. 07:45

Plats: Prat PR, Tulegatan 11 i Stockholm

OSA: senast 11 april till frukost@prat.se

Kan du inte komma? Vi sänder live på Facebook. Gilla oss så ses vi där och då!

Väl mött!

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
4067
2024-09-10

Ungdomsbarometerns undersökning om Generation Alpha

7488
2024-09-10

Säg hej till vårt senaste tillskott på Prat PR – Stefan Rydheim!

3352
2024-08-29

7 tips för en slagkraftig debattartikel