Säljdrivande PR i sociala medier

Tidigare i veckan var jag och föreläste om säljdrivande PR i sociala medier för 20-talet kvinnliga företagare hos Amazing Leaders.  Ett uppdrag som var både roligt och inspirerande.

Gabbi föreläser

Många mindre företagare brottas idag med frågeställningen ”Hur ska jag komma igång och hur använder jag sociala medier för att marknadsföra mitt företag”. Utmaningen att ta sig an sociala medier kan kännas stor och nästan oöverstiglig. Därför ville jag dela med mig av inspirerande case och och konkreta tips på hur man kan förkorta startsträckan och komma igång direkt. Till exempel visade jag hur Pizza Hut för första gången ordnade en instagramtävling som inom loppet av några veckor gav över 1 200 publicerade bilder och genererade 10 000 nya följare på Facebook. Jag visade också hur restaurangen Koh Phangan kom fram till att de skulle starta en Facebook-sida och hur deras uppstartsprocess såg ut.

Tack Lotta och Pia för ett välordnat arrangemang och tack ni alla som kom och lyssnade och deltog i diskussionerna.

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
3892
2024-03-13

Så väljer du rätt influencer att samarbeta med

7200
2024-02-28

Picky Living väljer Prat PR

7152
2024-02-15

Skapa nyhetsbrev som engagerar!