Vigo finns alltså i tre varianter:
- vigo BEAUTY – med ämnen för ”sund och elastisk hud”.
- vigo ACTIVE – med ämnen för ”ökad fysisk kapacitet”.
- vigo FOCUS – med ämnen för ”ökad mental prestationsförmåga”.
Jag såg reklamfilmen för Vigo i morse. Budskapet är tydligt – du blir snygg och smart om du tuggar Vigo. Tuggummits påstådda effekter har diskuterats flitigt på forum och bloggar under gårdagen, och det har kallas för den dummaste produkten någonsin. Jag är villig att hålla med.
Men… Det intressanta är att Vigo tuggummi redan har fått utrymme i TV4 Nyhetsmorgon, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet – dock inte i positiv bemärkelse.
Jag kan dock tänka mig, trots all negativ publicitet, att många i vårt avlånga land kommer ge mirakeltuggummit en chans. Jag betvivlar produktens effekt, men jag tror inte att det spelar någon roll. Det pratas ofta om huruvida all pr är bra pr och i det här fallet tror jag att all uppståndelse och debatt kring effekterna av tuggummit faktiskt gynnar Vigo. Är det ett medvetet val och till och med en pr-strategi från företagets sida att provocera med alla påstådda effekter? Det är i alla fall inte omöjligt att vi inom kort kan få se nyheter om ett storsäljande skönhetstuggummi.
Jag kanske skulle prova ändå? Återkommer om jag blir snyggare…