WaterAid är en internationell organisation som startades 1981 och som har funnits i Sverige sedan 2009. WaterAid arbetar bland annat med insamling och opinionsbildning för att säkerställa att människor i världens fattigaste delar får tillgång till vatten, toaletter och kunskap i hygienfrågor.
– Prat PR gav oss en konkret och kreativ kampanjidé som var direkt kopplad till vår verksamhet. Dessutom har de visat stort engagemang och erfarenhet av liknande uppdrag vilket vi värdesätter. Det är första gången som vi inleder ett samarbete med en PR-byrå och vi är väldigt glada över att inleda ett nära samarbete. Startskottet blir en av de största PR-kampanjerna vi har genomfört, säger Cecilia Chatterjee-Martinsen, generalsekreterare på WaterAid.
Första uppdraget som inleds under hösten kommer att pågå främst i Stockholmsregionen och målgruppen är privatpersoner och företag.
– WaterAid gör ett fantastiskt arbete och vi är väldigt glada över att vi har fått möjlighet att samarbeta med dem. Rent vatten till alla är en viktig fråga som ligger mig varmt om hjärtat. Det är hedersvärt att få arbeta med en organisation som bidrar till att göra så mycket gott, säger Gabriella Finnborg, vd på Prat PR.