#generationEucerin – Lanseringsevent

Eucerin

#generationEucerin – Lanseringsevent 

Utmaning

#generationEucerin är en kampanj som syftar till att uppmärksamma Eucerins breda produktutbud och långa erfarenhet av individanpassad hudvård som kan användas genom hela livet, oavsett ålder eller hudtyp. För att ge kampanjen värme och relevans samarbetade Eucerin med två ”ambassadörspar” i olika generationer för att hylla de band och relationer som finns mellan människor genom hela livet: Jill Johnsson och bonusdottern Felicia Fleischer Werner samt Kristin Kaspersen och sonen Filip Kaspersen Lamprecht. 

 Vår utmaning var att skapa uppmärksamhet för kampanjen #generationEucerin i sociala medier. 

Lösning

Vi tog tillfället i akt att bjuda in influencers till ett riktigt lyxigt lanseringsevent där fokus låg på att skapa en riktig wow-känsla. Eventet ägde rum en solig försommarkväll ute i skärgården, närmare bestämt på Ruin Retreat, som då var okänt bland de flesta influencers. Ambassadörerna berättade om deras relationer och favoritprodukter, vi bjöd på en god trerättersmiddag och underhållning i form av hudvårdsanalys, liveband och mingel. Eventet avslutades med en välfylld goodiebag med produkter anpassade efter var och en av gästerna. 

Resultat

Lanseringseventet för #generationEucerin fick totalt 148 publiceringar i sociala medier. Räckvidden landade på över 1,1 miljon. Vi har upprätthållit relationen med samtliga gäster och fortsatt förse dem med produkter och inbjudningar. 

Skrivet av Agnes Westberg
Dela artikeln
3048
2019-06-20

Skapa snack bland mammabloggarna

2829
2019-05-22

Alla hjärtans dag – min bästa vän