En mors dagshyllning från Elvie
En mors dagshyllning från Elvie
En mors dagshyllning från Elvie
Under våren önskade FemTech-varumärket Elvie att påminna om, samt stärka preferensen för, varumärket och deras smarta och bärbara bröstpumpar. Vi gjorde en varumärkesbyggande aktivering som både hyllade och uppmärksammade mammor på deras speciella dag: Mors Dag! Vi skickade ut ett härligt och personligt bud till 10 utvalda ’momfluencers’.
Bakgrund
Att skapa synlighet och förstärka en positiv association till ett varumärke genom kreativa influencerutskick är alltid en rolig utmaning! I denna aktivering fanns en extra utmaning i att i 7 av 10 utskick inte innehöll några produkter, då dessa influencermammor redan hade produkterna sedan tidigare. Här gällde det för oss att hitta andra vägar, som fortfarande lockade målgruppen och visade varumärket på ett tydligt och relevant sätt.
Utförande
Kitet bestod av en ätbar bukett med chokladdoppade jordgubbar (i Elvies brand-färg) dekorerade med bröst och vackra illustrationer av intima och personliga mamma-ögonblick - och det mottogs glatt av ett härligt gäng morsor!


Resultat
- 100 % av profilerna delade budet i sociala medier
- 782 500 svenskar nåddes i sociala medier
- 10 utvalda influencers mottog budet
- 10 publiceringar i 17 sekvenser på Instagram
Tjänster
- Idé & koncept
- Influencer marketing
- Kreativt utskick
- Layout & illustration
- Varumärkesbyggande
Kampanjen i siffror
Alla profiler publicerade bilder och filmer på budet i sociala medier tillsammans med glada kommentarer. Detta resulterade i en räckvidd på nästan 800 000 personer och flertal DMs på vår egna Instagram från personer som själva önskade testa både de smarta bröstpumparna och de goda buketterna. Något som visar att vi lyckades förmedla rätt budskap och ge våra utvalda mammor en härlig hyllning på deras dag!