Intimt event med fokus på sömn
Emma – The Sleep Company
Intimt influencerevent med stor spridning i SoMe

UPPDRAG
Emma The Sleep Company ville skapa synlighet för sitt varumärke och tydligare positionera sig som kunskapsbärare för innovativ sömn med en bred och djup kunskap som sömnexperter. Deras kunskap och expertis ligger till grund för utvecklingen av nya produkter.
GENOMFÖRANDE
För att ge influencers och utvald press chansen att lära känna Emma The Sleep Company arrangerade Prat PR två event på Harbour Suite på Strand Hotel. Under eventet kunde gästerna testa Emmas kontinentalsäng och nyheten Diamond Degree huvudkudde. Nya varumärkesambassadören Hanna Öberg presenterades också.
Journalisterna fick avnjuta en presslunch där man presenterade Hanna Öberg som ny varumärkesambassadör och fick lyssna på Verena Senn, neurovetare och sömnexpert som berättade om vikten av sömn och hur man kan förbättra sin sömn.
På influencereventet arrangerade vi en intim och personlig middag tillsammans med vår värd, Daniel Paris, som bjöd in 8 av sina vänner. Även på influencereventet var Verena Senn på plats för att berätta mer om vikten av en god natts sömn och vad man kan göra för att sova bättre. Vi hade även en fotograf på plats som dokumenterade kvällen.
RESULTAT
Båda eventen gav superfina resultat med synlighet i både traditionell press och sociala medier. Kvällseventet med influencers uppskattades extra tydligt där deltagarna fick lära sig mer om sömn i en intim miljö. Över 40 Instagram stories delades under kvällen med en potentiell räckvidd på över 1,1 miljon.