Padelevent för Arlas senaste produktlansering
ARLA
Padelevent för Arlas senaste produktlansering
Uppdrag
I samband med Arlas lansering av en ny superkrämig Grekisk yoghurt bjöd vi in till ett fartfyllt event ”KRÄM de la KRÄM” på Stockholms hetaste padelbana – NK:s tak. Till en magisk utsikt tävlade 5 lag och 10 influencers om äran och möjligheten att skänka 20 000 kr till valfri välgörenhetsorganisation.
Genomförande
Vi bjöd in välkända influencers att bilda lag med en vän. Alla de fem lagen fick spela den populära spelformen ”Americano” där alla lag spelade mötte alla. Innan eventet fick deltagarna en goodiebag med produktnyheter, padelkit och pressmeddelande.
Resultat
Ett framgångsrikt lanseringsevent som genererade både träningsvärk, massor av skratt, tävlingsnerver och skapade engagemang. Både eventet självt, den nya produkten och Arla fick en fin synlighet och exponering på sociala medier. Deltagarna delade med sig i sina kanaler både innan, under och efter eventet.