A fairytale world of skincare
A fairytale world of skincare
A fairytale world of skincare
För att skapa uppmärksamhet för NIVEA Micellar Water Soothing bjöd vi in influencers till 
ett event de sent skulle glömma. Konceptet, som byggde på mystik, tog gästerna tillbaka till 
Frankrike i början av 1900-talet där de fick delta i sagan ”Cleansonias drottningdöme” och 
den mirakulösa berättelsen om micellärt vatten.
Bakgrund
Konkurrensen kring rengöringsrutiner har intensifierats de senaste åren och för att bibehålla 
NIVEAs starka position inom rengöring ville vi bidra till en ökad nyfikenhet, igenkänning 
och relevans för varumärket – och sätta rengöringsprodukten NIVEA Micellar Water 
Soothing i rampljuset.
Utförande
Vi skapade ett spännande koncept och tema tillsammans med eventbyrån No Normalcy, för 
ett riktigt upplevelseevent tillsammans med NIVEA för att lära gästerna mer om den 
mirakulösa berättelsen om micellärt vatten. Under eventet introducerades gästerna till 
produktens effektivitet genom en masterclass med skönhetsinfluencern och eventvärdinnan 
Margareta Grääs. Allt dokumenterades dessutom av Margareta vilket möjliggjorde för hennes 
följare att få hänga med bakom kulisserna. Med över 50 gäster och med wow-känsla i styling 
och innehåll skapade vi trovärdighet och likeability bland gästerna – som bidrog till ett 
resultat över förväntan och stor spridning på olika SoMe-plattformar.
Resultat
Över 4,5 miljoner har nåtts av eventet i sociala medier vilket är en halv miljon över 
målsättning. Hela 89 procent av gästerna publicerade innehåll från eventet vilket var högt 
över målsättningen på 50 procent. Inläggen fångade upplevelsen och visar att vi lyckades 
förmedla rätt budskap och känsla för både varumärke och produkt på ett framgångsrikt sätt!
Tjänster
- Konceptutveckling
- Influencer marketing
- Eventplanering
- Sampling av produkter
Kampanjen i siffror
- Över 4 500 000 i räckvidd
- 50 gäster
- 246 sekvenser på Instagram Stories
- Publiceringsfrekvens 89%
 
                 
                