Lily Bollinger Awards lyfter kvinnliga sommelierer
ARVID NORDQUIST
Lily Bollinger Awards lyfter kvinnliga sommelierer
UPPDRAG
Lily Bollinger Award är en tävling för att uppmärksamma kvinnliga sommelierer med mål att sprida kunskap om yrket och locka fler kvinnor att delta i den prestigefyllda tävlingen. Tävlingen har arrangerats årligen sedan 2002.
GENOMFÖRANDE
Prat PR tog fram en pr-strategi för mediebearbetning och har under året skött det löpande ansvarat för PR och media. För att ytterligare höja status och prestige initierade Prat PR ett samarbete med Svenska Kocklandslaget. Semifinal och final hölls i år på Hotel At Six och var öppen för branschen att följa. Prat PR tog även hand om sociala medier och presslunch.
RESULTAT
Mediebearbetningen resulterade i ökad räckvidd med 50% jämfört med föregående tävling. Över 54 pressklipp och en räckvidd mer än 3,8 miljoner och beröm från såväl journalister som jury och deltagare.