Årets Smak – ett långsiktigt varumärkesarbete som gett mersmak
Arla Pro
Årets Smak
Utmaning
Arla Pro vill visa att de är kunskapsledare inom sin bransch. Detta i ett klimat då många aktörer inom samma område pratar inspiration och mattrender.
Lösning
Vår lösning var att lyfta trendspaningen till en helt ny nivå och för första gången någonsin (vad vi vet) samarbete med inte bara kockar och konditorer utan även forskare i sensorik. Utifrån en trendspaning strukturerade vi trendiga råvaror i praktiska och lättförståeliga verktyg Arla Pros kunder kan använda i sin vardag.
Resultat
Vi lanserade konceptet i samband med Årets Kock 2018 och arbetade med kontinuerlig kommunikation under hela året. Resultatet var så lyckat att Arla Pro bestämde sig för att förnya konceptet och under september 2019 lanserade vi Årets Smak 2020 - Syra. Nu jobbar vi vidare med Årets Smak 2021. Arla Pro arbetar med konceptet som varumärkesbyggande och säljdrivande i alla sina kanaler.