Blomstrande rosémingel med influencers gav bred räckvidd
Cuvée Rosé
Blomstrande rosémingel med influencers gav bred räckvidd
Utmaning
Tack vare sin vackra design, goda smak och låga alkoholhalt är KWV Cuvée Rosé det perfekta valet av mousserande rosévin till sommarens alla festligheter. Utmaningen var att nå ut med dessa budskap till en kvinnlig målgrupp.
Lösning
För att placera produkten i en inspirerande miljö som var attraktiv för målgruppen tog vi fasta på flaskans fina design där rosor står i fokus. Vi inledde ett samarbete med influencern och kokboksförfattaren Sofia Wood, som bjöd in fyra influencer-vänner till ett personligt och blomstrande rosémingel i sin lummiga innergård. Den röda tråden var rosor - från inbjudan och dukning till den kreativa aktiviteten på plats.
Sofia Wood bjöd på en god sommartårta med söta och fruktiga smaker som passade perfekt till vinet. En florist var på plats och guidade gästerna i hur rosor kan användas som dekoration till sommarens fester- både i dukning och i håret. Gästerna band vackra hårdekorationer i form av kransar, diadem och spännen – såklart med rosor i fokus.
Resultat
Eventet genererade 33 publiceringar i sociala medier med en potentiell räckvidd på nära 300 000. KWV Cuvée Rosé gick dessutom väldigt bra försäljningsmässigt under juni-augusti - den viktigaste försäljningsperioden på året vad gäller mousserande rosévin.