En solig kampanj för Eucerin Sverige
En solig kampanj med Eucerin
Från idé till kampanj – en fotografering på västkusten resulterade i en digital kampanj som skapade uppmärksamhet för Eucerins dermatologiska solskydd för olika hudtyper och behov. Med modeller i olika åldrar och skinpositivity influencern Yoella Nygren blev annonserna inkluderande och väckte nyfikenhet.
Tjänster
- Idé & koncept
- Produktionsledning
- Annonsproduktion (rörligt & stillbild)
- Copy
- Casting
Kampanjen i siffror
- 5 rörliga annonser togs fram
- 10 olika solskydd blev fotograferade i härliga miljöer och settings
- 3 modeller i olika åldrar, med olika hudtyper
- 99 positiva kommentarer på 1 Instagrampost
Bakgrund
Dermatologiska hudvårdsmärket Eucerin har ett brett sortiment av solskydd anpassade för alla hudtyper och behov. Inför sommaren 2022 fick Prat PR uppdraget att ta fram en digital kampanj som lyfte just detta.
Utförande
För att nå ut till svenska konsumenter låg vårt fokus i att ta fram lokalt producerat material med modeller i olika åldrar och med olika hudtyper där äkta, oretuscherad hud fick ta plats.
Efter konceptutveckling, ett gediget förarbete och planering åkte vi tillsammans med produktionsbolaget Armstrong Film och Eucerin till Lysekil för en somrig fotografering i mitten av april. Både modeller och produkter fotograferades i denna fantastiskt vackra miljö – och passande nog tittade solen fram under produktionsdagarna!
Resultat
Efter annonsproduktion och copyarbete resulterade projektet i en digital kampanj med 5 rörliga annonser och flera soliga stillbilder som publicerades i Eucerins sociala kanaler. Kampanjen fick en fin spridning och ett härligt mottagande av konsumenter som visade sin uppskattning i kommentarsfälten.