Ny bildstrategi lyfter varumärke i SoMe
The Wineagency
Ny contentstrategi lyfter varumärke i SoMe
UPPDRAG
The Wineagency ville under 2021 utveckla Instagramkontot för varumärket Les Fumées Blanches – Voilà så är livet. Målet var att, genom en kombination av varumärkesposter och inspiration kring enkla maträtter och snacks, öka inte bara antalet följare utan också engagemangsgrad och varumärkeskännedom.
GENOMFÖRANDE
För att nå målet har Prat PR tillsammans med kunden valt att fokusera på att skapa en kontinuitet och en röd tråd i bildmaterialet som knyter samman influencersamarbeten och varumärkesbilder med recept och inspiration exklusivt för kanalen. Prat PR valde därför att tillsammans med en fotograf och stylist att ta fram en bildplan för innehållet om tolv bilder fördelat på sex månader med fokus på inspiration och enkla recept som följer kontots manér och look-and-feel.
RESULTAT
Kontot har fått ett tydligare och mer sammanhängande varumärke på Instagram. Resultatet har överträffat förväntningarna både när det kommer till helheten för flödet, samt hur det har tagits emot av följarna. Sedan våren 2020 har kontot fått +500 följare och ett markant högre engagemang.