Subway® väljer Prat PR
Subway® väljer Prat PR
Startskottet för samarbetet med Prat PR blir lanseringen av Subways® nya veganska alternativ av klassikern Chicken Teriyaki. Prat PR kommer att ha ett övergripande ansvar för Subway® i Sverige där dom tillsammans med Nunchi, Mediacom och dentsuACHTUNG! ansvarar för svenska marknaden för Subway®.
– Vi är oerhört glada och stolta över att få arbeta med ett så starkt varumärke som Subway, just matkategorin är något vi brinner för och vi tror att tillsammans kommer vi att kunna stärka Subway ytterligare på den svenska marknaden genom flera roliga projekt framöver, säger Gabriella Finnborg, VD för Prat PR.
– För att sticka ut måste man göra kommunikation som engagerar konsumenterna. Under våra samtal med teamet på Prat PR blev det tydligt att vi delade den synen på kommunikation och därför var dom det självklara valet, säger Christina Antell, marknadsföringsansvarig för Subway® Sverige.
Kunder på Prat PR idag är Arla Foods, Paulig, Foodmark, Nivea, Eucerin, KVIK, Svenskt Sigill med flera.
Arbetsgrupp:
Nermin Ali, kundansvarig
Annelie Englund, projektledare
Peter Malmdin, art director
Christina Antell, Marknadsansvarig för Subway® Sverige
Läs mer:
Prat stärker upp med kockprofil