Subway® väljer Prat PR

Subway® väljer Prat PR

 
Prat PR blir ny PR-partner till Subway® i Sverige och kommer att arbeta med att stärka varumärket under 2021.
 

Startskottet för samarbetet med Prat PR blir lanseringen av Subways® nya veganska alternativ av klassikern Chicken Teriyaki. Prat PR kommer att ha ett övergripande ansvar för Subway® i Sverige där dom tillsammans med Nunchi, Mediacom och dentsuACHTUNG! ansvarar för svenska marknaden för Subway®.

– Vi är oerhört glada och stolta över att få arbeta med ett så starkt varumärke som Subway, just matkategorin är något vi brinner för och vi tror att tillsammans kommer vi att kunna stärka Subway ytterligare på den svenska marknaden genom flera roliga projekt framöver, säger Gabriella Finnborg, VD för Prat PR.

– För att sticka ut måste man göra kommunikation som engagerar konsumenterna. Under våra samtal med teamet på Prat PR blev det tydligt att vi delade den synen på kommunikation och därför var dom det självklara valet, säger Christina Antell, marknadsföringsansvarig för Subway® Sverige.

Kunder på Prat PR idag är Arla Foods, Paulig, Foodmark, Nivea, Eucerin, KVIK, Svenskt Sigill med flera.

Arbetsgrupp:
Nermin Ali, kundansvarig
Annelie Englund, projektledare
Peter Malmdin, art director
Christina Antell, Marknadsansvarig för Subway® Sverige

Läs mer:
Prat stärker upp med kockprofil

Sverige bidrar till framsteg inom den digitala matsektorn

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
4067
2024-09-10

Ungdomsbarometerns undersökning om Generation Alpha

7488
2024-09-10

Säg hej till vårt senaste tillskott på Prat PR – Stefan Rydheim!

3352
2024-08-29

7 tips för en slagkraftig debattartikel