SUCCÉ FÖR PERNILLAS KÖKSRENOVERING MED KVIK
KVIK
SUCCÉ FÖR PERNILLAS KÖKSRENOVERING MED KVIK
Utmaning
Öka varumärkeskännedomen för Kvik i Sverige, och visa på inspiration och funktion till relevant målgrupp.
Lösning
Som en del av vårt uppdrag för Kvik att omvärldsbevaka, föreslog vi på Prat PR ett samarbete med en av Sveriges största artister och influencer – Pernilla Wahlgren. Hon behövde ett nytt kök. Pernilla Wahlgrens följare fick följa med på köksrenoveringsresan, från planering och renovering till färdigt resultat.
Resultat
Samarbetet lanserades under hösten 2019 med ett antal efterföljande nedslag under Pernillas renoveringsresa. I ett flertal inlägg fick följarna hänga med från planering och renovering till färdigt installerat kök via Pernillas sociala medieplattformar som Instagram, Podcast och blogg. Kvik hade sin största peak på trafik in till hemsidan under tiden som samarbetet pågick. I Kviks butiker dök det upp många förfrågningar från kunder gällande Pernillas lösningar i köket.
– Vi är otroligt nöjda över samarbetet med Pernilla Wahlgren. Det blev ett lyckat samarbete. Det var också väldigt bra timing, Pernilla var på jakt efter ett nytt kök i samma veva som vi var intresserade av att göra ett samarbete tillsammans med henne. Hennes följare är även vår målgrupp och Pernilla lever en stor del av sitt sociala och vardagliga liv i köket vilket passar vårt varumärke som handen i handsken. Under hela köksresan har det varit ett högt engagemang där följarna varit genuint positiva, vilket har varit väldigt roligt att följa, säger Johanna Strömberg, marknadschef för Kvik Sverige.
Renoveringsresan har skapat ett stort engagemang bland följarna, och det går nu även att följa köksrenoveringen i aktuell säsong av TV-programmet Wahlgrens Värld.