Försommarevent med Chavin

Försommarevent med Chavin

Försommarevent med Chavin

Försommar och tid för att umgås med vänner och familj – vad passar då bättre än Chavin Sauvignon Blanc Côtes de Gascogne. För att stärka varumärket Chavin och uppmärksamma den populära vinboxen med via sociala medier föreslog Prat PR intima försommarpicknicks på temat Meilleurs Amis, tillsammans med Frida Farhman, Claudia Concha och Mathilda Bjärsmyr. De fick alla bjuda in till en franskinspirerade, somrig picknicklunch för 10 vänner vardera, där gästerna fick avnjuta ett krispigt glas Sauvignon Blanc. Alla gäster fick med sig en härlig goodiebag med vinet, goda tillbehör och blombukett.

Tjänster

  • Influencer marketing
  • Event
  • Projektledning/koordinering

Siffror

  • 20 gäster
  • 639 100 svenskar nåddes
  • 100 sociala medieposter
  • 69 glas Chavin Sauvignon Blanc Côtes de Gascogne

Uppdrag

Domaines Pierre Chavin är en producent som gör kvalitetsviner i många av Frankrikes mest kända vinregioner. Pierre Chavin är en storsäljare på Systembolaget, för att fortsätta bygga varumärket och öka kännedomen för det vita bag-in-box vinet, fick Prat PR i uppdrag av The Wine Team att ta fram förslag på aktiviteter som lyfter varumärket Pierre Chavin och skapar medvetenhet hos målgruppen på sociala medier.

Genomförande

2021 anordnade Prat PR ett fysiskt influencerevent tillsammans med Frida Fahrman som värdinna. För att fortsätta bygga varumärke och stärka närvaron i sociala medier föreslog Prat PR att under 2022 anordna tre mindre och intima försommarpicknicks på temat 'Meilleurs Amis', tillsammans med tre influencers inklusive inlägg på profilernas sociala kanaler. Vi valde återigen att samarbeta med Frida Fahrman, samt Claudia Galli Concha och Mathilda Bjärsmyr som alla har följare inom Pierre Chavins målgrupp.

Frida, Claudia och Mathilda dukade upp till picknick för 10 personer vardera, och gästerna fick avnjuta en franskinspirerad lunch tillsammans med ett krispigt glas Domaines Pierre Chavin. När gästerna gick fick de med sig en härlig goodiebag innehållandes den vita bag-in-boxen, ostar, chark och en fransk baguett och information om vilka tillbehör som passar till vinet.

Resultat

Utöver de inlägg som ingick i samarbetet på profilernas kanaler, fick eventet stor spridning på sociala medier via gästerna – som alla publicerade något från eventet. Det resulterade i totalt 100 poster/stories på Instagram med en total räckvidd på 639 100. 

Fler case

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
7173
2024-02-16

Skin confidence i 360 för Eucerin

5327
2023-09-22

NIVEA ft Molly Sandén

5941
2023-09-22

NIVEA Derma Skin Clear