Lanseringsevent för Della Vite
Iconic Wines
Lanseringsevent för Della Vite
UPPDRAG
När premiumproseccon Della Vite Prosecco Treviso D.O.C. lanserades i Sverige av svenska importören Iconic Wines fick Prat PR i uppdrag att genom PR-arbete skapa synlighet för, kännedom kring och intresse för varumärket Della Vite och produkten Prosecco Treviso D.O.C bland både konsumenter och media.
GENOMFÖRANDE
Prat PR tog fram en lanseringsstrategi innehållande mediebearbetning mot branschpress och livsstilsmedia samt ett lanseringsevent. Eventet genomfördes i samarbete med den etablerade influencerprofilen Sara Biderman som bjöd in utvalda vänner till en exklusiv italiensk aperitivo på restaurangen Trattoria Montanari i centrala Stockholm. Lokalen stylades med blommor och proseccoflaskor helt i linje med varumärkets övriga manér och gästerna serverades italienska tilltugg och prosecco. Experter från Della Vite höll en lättsam presentation och introduktion till varumärket och produkten samt höll en provning av vinet.
RESULTAT
Mediebearbetningen resulterade i 4 klipp med en räckvidd på 870 000.
På lanseringseventet närvarade relevanta och högprofilerade gäster. Eventet genererade 22 inlägg i sociala medier med en räckvidd på över 1 300 000.