Le Due Arbie Rosato influencerevent
Le Due Arbie Rosato influencerevent
Le Due Arbie Rosato, Influencerevent
Inför våren, tillika rosésäsongen, 2022 ville Iconic Wines uppmärksamma sitt toskanska rosévin Le Due Arbie Rosato för att stärka vinets position ytterligare på marknaden. Iconic Wines efterfrågade bred räckvidd och stor synlighet av vinet inför den stora säsongen för roséviner. Svaret blev en vinlunch tillsammans med Emma Unckel som bjöd in sina vänner till takterassen IMA i centrala Stockholm – perfekt tajmat på årets första riktiga vårdag. Vinet gavs mycket synlighet i sociala medier via gästernas delningar i deras egna kanaler.
Tjänster
- Influencer marketing
- Event
- Projektledning/koordinering
Siffror
- 15 gäster
- 98 Instagram Stories
- 8 Instagram poster
- 451 042 i räckvidd
- 60 glas Le Due Arbie Rosato serverades
Uppdrag
Prat PR fick i uppdrag av Iconic Wines att ta fram ett förslag på aktiviteter för att stärka varumärket Le Due Arbie under våren 2022.
Le Due Arbie är ett uppfriskande rosévin från Toscanas böljande landskap, gjort på druvan Sangiovese. Vinet är friskt och torrt med härliga toner av mogna röda bär som smultron och röda vinbär samt grapefukt, persika och örter. Dessutom är det ekologiskt certifierat!
Genomförande
För att stärka varumärket Le Due Arbie föreslog Prat PR en rosélunch tillsammans med en influencer inklusive inlägg i profilens sociala kanaler. Den influencer vi valde att samarbeta med var Emma Unckel, en profil som älskar rosévin och vars följare befinner sig i Le Due Arbies målgrupp.
Emma var värdinna för eventet som hölls i stålande sol på den fantastiska takterrassen IMA i centrala Stockholm. Emma bjöd in 14 influencervänner till terrassen, som var dekorerad för att matcha med vinet. Gästerna fick avnjuta en tre-rätters lunch tillsammans med Le Due Arbie och Ulrika Olivestedt från Iconic wines höll en kortare dragning om vinet och dess historia. När gästerna gick fick de med sig en exklusiv goodiebag innehållandes en flaska Le Due Arbie, snacks som passar bra till vinet och en vacker bukett blommor tillsammans med information om producenten Dievole och vinet.
Resultat
Utöver de inlägg i Emmas egna kanaler som ingick i samarbetet fick eventet stor spridning i sociala medier via Emmas gäster, som alla postade något från eventet. Totalt publicerades 98 Instagram stories och 8 Instagram poster, med en total räckvidd på 451 042.