Så hanterar Prat PR Corona-viruset
Vi hoppas att du och dina kollegor mår bra, är friska och förblir så i dessa tider!
Vi berörs alla på ett eller annat sätt av Corona-viruset och budskapen från myndigheterna är tydligt - vi ska göra vad vi kan för att förhindra fortsatt spridning. Det innebär att konsulterna på Prat PR från och med denna vecka jobbar hemifrån, men det påverkar inte vårt gemensamma arbete.
DIGITALA VERKTYG
På Prat PR har vi sedan fler år tillbaka infört ett digitalt arbetssätt, vilket innebär att vi är helt förberedda för att hålla möten digitalt och kommunicera via olika digitala kanaler och system. Även om våra medarbetare arbetar på distans så pågår verksamheten precis som vanligt - byrån håller öppet och vi arbetar var och en från våra "hemmakontor".
BUD
Många redaktioner har uppmanat sina medarbetare att jobba hemifrån. Det betyder inte att de inte tar emot nyheter och produkter. När vi gör produktutskick åt våra kunder så packar vi dem och skickar bud via Ryska Posten. Ryska Posten har en tydlig policy kring hantering av bud med anledning av Corona-viruset. Läs mer här.
Innan vi skickar ett bud kontaktar vi alltid mottagaren via telefon för att försäkra oss om att någon är på plats på redaktionen, kontoret eller hemma.
EVENT
När det gäller planerade events så genomför vi dem om möjligt digitalt eller skjuter upp eventet till ett senare tillfälle. Vi följer självklart Folkhälsomyndighetens riktlinjer.
BEHÖVER NI EXTRA HJÄLP MED ANLEDNING AV CORONA-VIRUSET?
Vi har redan blivit kontaktade av kunder som behöver extra hjälp med anledning av Corona-viruset. Det kan handla om pressmeddelanden, intern information, FAQ:s, stöd till kundtjänst eller konsumentinformation. Det kan också röra sig om rådgivning kring hur man ska agera kring kommande kommunikationskampanjer och vilka extra åtgärder som kan behöva vidtas.
Behöver ni bollplank, rådgivning, Q&A och policys kring Corona-viruset? Eller vill ni hitta nya sätt för hur ni kan nå ut till era kunder i det rådande läget? Tveka inte att kontakta oss.