Svenska Kocklandslagen till Prat PR

Svenska Kocklandslagen till Prat PR


Prat PR och de Svenska Kocklandslagen inleder ett samarbete för de närmaste fyra åren. Svenska Kocklandslaget samordnas med Juniorkocklandslaget och är tillsammans Sveriges nationella lag för att tävla i Culinary World Cup 2022 samt Culinary Olympics 2024..

Lagen har nyligen tillsatt nya coacher för de två lagen, Marie Skogström är ny coach för Svenska Kocklandslaget och för Svenska Juniorkocklandslaget, Sebastian Pettersson och Anders Karlsson. Organisationen har också förstärkts med en General Manager, Jens Ericsson. Samarbetet inleds med att nya lag ska tillsättas och landslagens mål är att vinna tävlingarna.

– Tillsammans med Prat PR kan vi fortsätta utveckla Kocklandslagen i den riktningen vi haft de senaste åren med idel framgångar och pallplaceringar i våra internationella tävlingar och också göra oss mer kända för allmänheten, säger Jens Ericsson.

Prat PR och Svenska Kocklandslagen har diskuterat fram en mediestrategi där man vill kommunicera tydligare och göra Svenska Kocklandslagens framstående insatser i internationell gastronomi mer känt för svenskarna.

– Vi vill göra laget mer synligt för svenskarna och kännas lite som när Tre Kronor spelar. Matlagning är numera stort i svenskarnas hjärta. Jag var själv med i Stuttgart för att heja på förra laget och det är tydligt att Sverige är en av världens bästa matnationer, säger Lisa Lönner, själv både kock och PR-konsult på Prat PR.

Prat PR är en pr- och kommunikationsbyrå med 16 konsulter som arbetar med kunder framförallt inom den svenska livsmedels-, hälso- och vinsektorn. Byrån startades och drivs idag av Gabriella Finnborg.

– Vi ser väldigt mycket fram emot detta partnerskap. Med det kan vi också skapa många strategiska samarbeten med våra många kunder inom mat och dryck, säger Gabriella Finnborg, vd på Prat PR.

I den närmaste tiden ska hemsidan göras om och uppdateras, ett nytt lag ska rekryteras och presenteras och en social mediestrategi ska tas fram.

Teamet på Prat PR består av följande:

Gabriella Finnborg grundare och VD för Prat PR. Hon har drivit Prat PR i 20 år och är en av Sveriges mest erfarna PR-konsulter inom segmenten mat, hälsa och gastronomi.

Lisa Lönner är kundansvarig för Kocklandslagen. Hon är Prat PRs mattrendexpert och en välkänd influencer inom svensk gastronomi, hon har själv tävlat i Årets kock, driver en egen restaurang i sitt hem på Resarö och har bland annat arbetat aktivt med att lyfta fram kvinnliga kockar.

För mer information, kontakta Lisa.

På bilden från vänster: Sebastian Pettersson, Anders Karlsson, Lisa Lönner, Marie Skogström, Gabriella Finnborg och Jens Ericsson.

Läs mer från Prat.se
Prat PR representerar Tyska viner i Sverige. Läs artikeln här.

Har du koll på branschspråket? Läs hela artikeln här.

2 av 10 köper varor på rekommendation av en influencer. Läs hela artikeln här

Skrivet av Prat PR
Dela artikeln
4786
2021-08-24

Heta plattformar för kommunikation under pandemin – men sen då?

4705
2021-06-02

Snyggare profilbild: Tips för ett personligt varumärkesbyggande

4694
2021-06-01

Peter Malmdin: ”Så vet du om din PR-byrå har en god kreativ höjd”